2009-09-27

Velsignelsen

YouTube - Velsignelsen/The blessing.Oslo Gospel choir.


...det siste Jesus gjorde før han ble hentet opp til Faderen, var å løfte hendene til velsignelse.Når solen går opp,når skyggene faller. Jesus velsignende hender er vendt mot oss.Aldri skal vi frykte eller miste motet.


unge frk sjøl, spanderte på seg en konsert i nabokommunen Saltdal, hvor dem har ett fabelaktig kor, og ett fantastisk komp og flotte solister. Som sanger i ett amatørkor, ælska æ sangen...
Æ kan gå å sønge heime, i bilen særlig når æ e på jobb...lære å kjenne min egen stemme...lære å bruke den....intuisjon, hodeklang, bruke støtte, nå tonene i høyden uten å skrike, bruke vibrasjon, og det å føle æ har kontroll på stemmen min. Æ kan ta te tåran ved å kjenne at sangen æ høre gjer mæ nåkka...det gjør nåkka med mæ og æ kan lett drømme mæ vekk i ett vakkert støkke, med eller uten solist.
Korsang handle igrunn om det å være samsøngt,samstemt...det å kunne ha solister i enkelte settinga, syns æ e flott, men verkelig korsang e vakkert... Sjøl har æ vært brukt te solistrolla i koret, å æ trives med det....lika mæ me komp og med mikrofon i handa, å korr æ føle at æ e litt trygg på det æ gjør... Det å bli spurt om å synge i begravelser og bryllupp e stort førr mæ...Nu når vi skal te Italia å delta i en konkuranse og ha en kosert, ser æ frem te å få være solist i ett anna land med andre tilhørera.....O lykke..
Hør på denne linken te Velsignelsen, å har du nån gang nølt på om du sku ha meldt dæ inn i ett sangkor, men ikke hatt nån go grunn te å ikke gjør det, så gjør det no...Sangen ha betydd mye førr mæ,å æ ha faktisk brukt dem som en terapi, når teng ha butta i mot,å vært vanskelig...
Æ legg på en måte vanskelige teng bak mæ, å lar sangen styre der og da..... denne sangen e vakker.......
og det ha denne søndagen og vært....
Ha en velsigna vakker kveld.....Monica


5 kommentarer:

  1. Så fint, Monica, at du kainn få uttrykt dæ i sangen, og at det gjer dæ nåkka!
    Kos dæ me det!

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner akkurat hva du føler/mener! Musikk betyr mye for meg også! Ikke som utøver, men derimot som mottaker. Som å bli løftet til et annnet "sted" noen ganger.. Jeg har mine største øyeblikk i bilen... kanskje fordi nettopp her får jeg fred og ro til å lytte til hva JEG liker.
    Du må få filmet litt for oss i når du synger i Italia... hadde vært kjekkt å høre!!

    SvarSlett
  3. Musikken og sangen er utrolig gode å ha!
    Det gjør noe med en når en synger,eller lytter til musikk.
    Selv er jeg ingen sanger, men elsker å synge og jeg elsker å høre på dem som virkelig kan synge.
    Musikk gjør noe med ens indre, følelsene kommer lett frem, det kan være glede, men også andre følelser.

    Lykke til i Italia - spennende dette!

    SvarSlett
  4. Åhhh, den er bare helt nydelig:-) Har ikke sunget i kor, har en mistanke om at stemmen min ikke egner seg offentlig... Men er glad i å synge hjemme, og traller ofte:-)
    Skjønner hva du mener nå du skriver om kor og sangen, og hva den har betydd for deg... det er rene mentalhygienen:-)
    Nei...no glemt e å skriv på dialekt..hihi...
    Ha ei flott uke som kommer, Monica:-)
    Når drar dokker t Italia?
    Klems fra sør!

    SvarSlett
  5. Nydelig sang!! Ja, det er mye god terapi både i å synge og å lytte til musikk.

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar, om noen tar seg en tur innom...kan ikke love jeg er hjemme, men kommer tilbake til deg, om du legger fra deg et "spor"..