2009-10-26

Det store korslaget

Ja, så har æ nu prøvd det også...
Audison....(hvordan skrives det egentlig?)
jaja...æ meldte mæ jo på da det var kjent at Bodø skulle ha kor i Det store korslaget på tv2...
En sjange med desidert skrekkblanda fryd..var enda i tenkeboksen i gårkveld etter æ kom fra vakt, men heiv mæ i bilen i morres, å svenga avgårde te kulturhuset...
Forsinka va dem, men litt over elve va æ førstemann inn...
(enten huska de mæ , eller så va æ fort glemt)
Bilde og greier, å æ som overhodet, å da meine æ overhodet ikke egne mæ på bilda...
Koselige folk som va intr i høre hva for sang æ hadde valgt. Med lykkestein fra jr, i lomma, så sang æ
Celine Dions sang, "because you loved me"...de satt å nikka med hauet mens æ sang, å syntes det hørtes fint ut...å så va det da den sangen som alle skulle synge refrenget til
"Aint no mountain hight enough", hvor den mannlige representanten spilte til på piano...flere ganger i forskjellige høyder, for å høre hvor høyt jeg kunne gå stemmemessig.
Gikk vel derfra med sånn tålig bra følelse, men selve utplukkinga skjer i november.
Kan jo få enten et ja eller ett nei, men det va jo arti å vite at æ ha værtfall vært der..
Garantert mange dyktige sangere som deltok, så de får sikkert ett vanskelig valg.
Men men....lite strikking og sånn for tiden her inne, å heller mye sang...Men du verden for en koselig hobby... Nå e det køya, å jobb igjen...men har en og annen fridag, som skal prioriteres i heimen...for det trengs kainn æ meld om...Mange daga på jobb, resultere i at ting bli på vent, å det e ikke likt unge frk sjøl igrunn...
Ha en vakker aften dåkker alle, å det e sant som ho Liv si i kommentaren i innlegget under...de 7 T....viktig...
Takk du gode venn..
Monica, som egentlig ikkje skjønna at æ må stekk nesen min i alt som e verdt å prøve...

25 kommentarer:

  1. Fantastisk!! Så tøff du e!
    Håper virkelig at du blir plukka ut til å være med!
    Nattaklem fra meg over fjorden. : )

    SvarSlett
  2. Steike så stilig det høres ut! Hvis du blir med skal jeg sitte klistra foran skjermen og heie!

    SvarSlett
  3. Tar av meg hatten, og bøyer meg så langt nedi støvet at jeg får nyseanfall! Så tøff du er!! Håper du blir med :o)
    Nattaklemmer

    SvarSlett
  4. Dette var interresant lesing. Tenk det store korslaget...Jeg så alle "episodene" i fjor. Nå blir jeg nødt til å følge med hos deg og se hvordan det går.
    Lykke til.
    Artig at du skriv på dialækt. Hilsen eks Harstadværing.

    SvarSlett
  5. Hei.Så kjekt å lese.Lykke til håper att du blir tatt ut til å få være med.Gleder meg til Korslaget begynner på tv.Var så kjekt å føge med sist når det jikk Kjenner en del av dem som var med Tem Elg herifra Kristiansund og Frei sist Korslaget jikk på Tv 2...Er så gla i sang og musikk.Ha en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  6. O, du modige kvinne!!! KOR artig! (se det morsomme ord-spillet...?)
    Håper og krysser alt jeg har for at du blir med videre!! Jeg var en stor fan av korslaget sist (kr.sund er jo naboene våre...selv om de ikke var mine største favoritter...)så jeg skal ha med meg neste runde også, og da er du forhåpentligvis med!!!

    SvarSlett
  7. Du store allverden så tøff du er som hiver deg uti noe slikt. Lykke til!
    Nydelig farge på skjerfet under her :)
    Ha en super dag videre! :)

    SvarSlett
  8. Å herregud kor tøff du e. Klart at du blir plokka ut. Æ e kje i tvil, du blir me og æ ska hei på dæ heile tia. Dettan blir arti. I hælga ska æ te Andenes på kortreff. Vi ska søng Vita Lux (og to sanga tel). Strekk nu bære te du får beskjed, så veit du kor du har nævan.

    SvarSlett
  9. Så gøy!! Du blir nok med!!!! Og da skal jeg se på Korslaget hver lørdag......
    Tvi-tvi!!

    -Aina Wie-

    SvarSlett
  10. Nei, du e vel ei tøffa - og som e gleda me å sjå d på tv:-)Før e e ikkje i tvil om at du bi med.. Nemlig:-) Du hadde jo lykke steinen i lomma!
    Veit du, da e gikk på sykepleien i Bodø (gikk jo desentralisert før ikkje så mange åran sia), da pleid ho Johanne (ho e 15 no) å tegn et bilde til me foran kver eksamen e hadde. Ho sa alltid at denn mått e ha med i veska, før da gikk da alltid bra:-) Og da stemt!
    Ha en flott dag, og skynd d sakte fremdeles, kjære venn:-)
    Klem fra me!

    SvarSlett
  11. Så artig!! Flott du for, og æ e sekker på at du bli med!!
    Trivelig program e det også, så glæde mæ t å sjå dæ på tv;)
    Bli dialektskriving på mæ å, når æ e inn t dæ:D
    Ha en flotters dag og klæææm;)

    SvarSlett
  12. TØFF du e!!!! Ha e aaaaldri tort......

    SvarSlett
  13. Jøss, du har jo nerver av stål! Så utrolig arti, nå gleder jeg meg til at korslaget begynner igjen. Jeg skal heie på Bodø :) Regner jo med at du kommer med. Lykke til!

    SvarSlett
  14. Hei!
    Du har vunnet gave hos meg!
    Send din adr til min e-post:
    wcnilsen@hotmail.com
    Så kommer gaven til deg straks:)

    Så må jeg føye til at du e tøff som stilte opp på audition!!
    Klart du kommer med!
    Lykke til Monica!

    SvarSlett
  15. Så utolig stilig at du turde! Du må da være et gullfunn for denne konkuransen med all din erfaring i kor. Spennende å følge med på hvordan det går.

    SvarSlett
  16. Håper du kommer med! Jeg er selv ivrig syngedame og var litt snurt fordi Jørgen skal ha lag fra Bodø, han er jo fra Meløy! Men siden jeg ikke kan så krysser jeg fingrene for deg :)

    SvarSlett
  17. Håller tummarna för dej att du ska komma med i Körslaget.
    Det är roligt att du vill vara med i min tävling.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  18. Så arti:)Håper du kommer med. Du e ei tøffa. Klæm og lykke t.

    SvarSlett
  19. Klart du kommer med!
    Æ e litt forundra over at ei så modig og begavet snuppe som du har så liten selvfølelse på fotografering! Æ huske no ett bilde, du såg ut som en tenåring...
    Klem!

    SvarSlett
  20. Morsomt å høre din historie. Det er tydelig at det ligger mye forarbeid før et program starter. Spennende å høre om du blir med: )

    SvarSlett
  21. Heihei, håper du er med :-)
    Skulle sendt deg give away men har ikke fått adressa di.
    Kan du sende den til meg ? :-)
    grendahl_66@hotmail.com

    Stor klem fra Sissel

    SvarSlett
  22. Åååå, så spennande og så tøff du er!! Lykke til!! Håpar du kjem med!

    SvarSlett
  23. Fortsett med å stikke nesa di fram du. Av og til vil du sikkert få deg en ørefik, men de aller fleste gangene opplever du at du lever!
    Lykke til!
    Hilsen Grete

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar, om noen tar seg en tur innom...kan ikke love jeg er hjemme, men kommer tilbake til deg, om du legger fra deg et "spor"..