2009-10-05

YouTube - Våren

YouTube - Våren

Ja, Våren av Grieg.....det va igrunn ett idiotisk valg til å ta med seg i festivalen...men men ...
Finpuss av styrkegrader, intonasjon, innpust osv.....så får det bli som det blir...
Vi blir å bruke piano på denne, da vi har en liten (les......stor) tendens til å sige...dvs at vi ikke holder tonehøyden, noe som høres godt på andre verset her....
Solistdelen er så som så, når den blir såpass lav enn det den skal være...
Så ikveld på øvelsen får det gå dårlig, da vi tar det som en generalprøve....
Sukk.....(gjett kem som sitt i toneutvalget å plukker ut notenen.....jess.....undertegnede....e det muulig si æ bærre)
Godt vi e nordlenninga å har sjølironi, og galgenhumor..men uansett så blir dette morro.
På konserten skal vi fremføre
Barndomsminner fra nordland
Kyrie en nydelig sak fra Tore Aas...å den er bare sååå vakker med ett nydelig pianospill til
Gabriellas song fra filmen så som i himmelen
O happy day...med undertegnede som solist...

og under konkuransen er det
Våren
Himlenes rike
Sulle rulle
Brudemarsj fra Valsøyfjord

Break a leg....

Monica..som skal ha med en lykkestein fra jr, som Christine i Hvit Stil foreslo, å denne skal jeg da holde i hånden min under fremføringa.....må vel bi bra da vel?

20 kommentarer:

  1. tvi tvi. Skulle ønske jeg kunne høre :)

    SvarSlett
  2. Break a leg !!! og god tur, bi sekkert kjæmpeskøøøøøy !!!!

    SvarSlett
  3. Sikkert en knallfin konsert. Ønske dæ lykke te:)

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine sanger.
    Gabriellas song er jo så vakker.
    Det blir nok en flott konsert!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  5. Et nydelig reportoar, hadde være spennende å høre deg/dere.

    Break a leg ;-)

    klem ¤

    SvarSlett
  6. Hei hei kjære Monica,
    ÅH skulle gjerne vært der å hørt på - så nydelig reportoar!!! Håper du får en herrrrlig tur og at du må kose deg masse! Få åndelig påfyll etter sommerens "rusk"
    Her er det så hektisk for tiden at jeg rett og slett ikke rekker å få laget nye innlegg hos meg. Men jeg følger med deg og har ikke glemt deg.
    OK - kose deg da!
    Stor klem:)

    SvarSlett
  7. Jeg elsker korsang, er utdannet musiker og har egentlig et lite kor selv- men nå er det mannen som er vikar for meg- det blir konsert emd Ola Bremnes til våren..og da vi bodde i Tromsø sang vi i Mimas- vi sang ikke våren men endel annet nasjonalromantiske ting. jeg har vært med i korkonkurranse en gang i Spania sammen med et kvinne/jentekor- og vi måtte lære alt utenat- en sang gikk veldig sakte- så da jeg øvde på den sang jeg den i dobbelt tempo- bare for å bli ferdig...og du kan jo tro hvem som var for tidlig ute med en tone i konkurransen- huff og huff;) ønsker dere masse lykke til- og lykke til med solosangen- det går sikkert bra;)

    SvarSlett
  8. Lykke, lykke til, det var et variert og fint reportuar.

    SvarSlett
  9. Ååååå, det strømmer sangglede over eteren, snakk om formidlingsevne;))

    Utfra bildene du viser skjønner jeg du bor på en fantastisk plass, og du deler med oss! Takk skal du ha!

    Jeg koste meg et stykke nedover bloggsida, helt til vaniljesnurrene. Da klarte jeg ikke mer. Jeg måtte ned i frysen etter skolboller/skolebrød med RIKELIG vaniljekrem. Nå skal vi kose oss på ordentlig her hos oss, takket være deg;))
    See you!

    SvarSlett
  10. Masse lykke til, håper du får en super tur!
    Klem!

    SvarSlett
  11. Hei.Ha en riktig fin tur.Sangen om Valsøyfjord er velldig kjent hær ligger jo inne i fjordene hær...Liker godt Henning Sommero.Klem fra Bodil

    SvarSlett
  12. Ønsker deg alt godt og at du koser deg masse på turen Monica!!
    Klem fra Jorid!!

    SvarSlett
  13. Lykke til!! Håpar du kosar deg mykje. Skulle gjerne ha hørt på. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  14. Hei :o)

    Tusen takk for koselig besøk på bloggen min :o)

    Veldig hyggelig blogg du har her, må ta meg en nærmere titt rundt her :o)

    Håper du har det fin på turen din!!

    klem

    SvarSlett
  15. Åh - det var bare fine ting toneutvalget har valgt ut. Det kommer vel reportasje fra konsertene, ja jeg følger nå med fra sidelinja her...

    SvarSlett
  16. Dette blir bra skal du se:)
    Skulle gjerne ha hørt på, så flott med korsang!!
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  17. Masse, masse LYKKE TIL!

    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  18. Nå er jeg egentlig veldig spent på hvordan det går.... Kanskje du skulle spille inn noe på youtube... :o)

    Strålende uke kjære Monica!!!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  19. Ko ko - håper du koser deg glugg ihjel i Italia. Kun inne og ser om du har kommet tilbake - spent på å høre hvordan du har hatt det :)
    Klem

    SvarSlett
  20. Guri land Monica! Her sitter jeg og griner saa tårene renner. Nydelig kor musikk, gav meg dualig hjemlengsel..!
    KLem til deg!

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar, om noen tar seg en tur innom...kan ikke love jeg er hjemme, men kommer tilbake til deg, om du legger fra deg et "spor"..