2010-01-10

Noe noa skjerf...og någott attått

veit dåkker....i dag e det jaggu mæ "slå sæ førrderva føre"...speilhålke rundt husan, og det e 5 grader pluss....
Ikke langt mellom kulde og mildvær..
Jr er i alpinbakken her, iført regntøy, for slalåm, det SKU han kjør idag.
Middag i dag e min "spesialitet"..snadder,.....ser dåkker ka mye hvitløksrømmedressing som e på ..? kniiiiiis.......Friskhuset fra i morra....kremt....
Når æ får mæ nytt kort te kamera, ska æ vis dåkker ett par pulsvanta æ fikk fra Gry i Englekyss....de passe såå godt te jakken min, å æ skal hekle mæ ett nytt sånnt skjerf, men i grå/lilla toner..må finne garn først..

kattepusan mor og sønn, ligg skjelden side om side..men her ha de svima a ved hverandre,.
Her regner det, og det finnes ikkje koselig...
Men søndagen e full a blogging, strikking og mat kos...
Huske på jubileumstrekninga min i innegg under....
Monica....som ønsker en vakkerfin søndag




19 kommentarer:

  1. Nam! Nå ble jeg sulten! Ikke snakk om været, jeg blir sur! Vi har akkurat kommet inn etter søndagsturen vår, hvor både liv og lemmer ble utsatt for årets risikosport på glarholka. Nå er det straks varm kakao i koppen, kroppen under teppet og nyyyte en god bok. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Det var bra du minna meg på konkurransen,det har gått meg forbi. Gratulerar med rundt tal på besøkande!
    Eg veit ikkje kva som er verst - sprengkulde eller hålkeføre... sistnevnte trur eg!
    Ha ein fin søndag,trass været:0)

    SvarSlett
  3. Har vært så borte vekk i det siste at jeg må inn å se på jubileet ditt;)
    Flott skjerf og herlig mat!
    Kos deg i regnet..herregud...vet ikke hva som er verst av regn og kulde snart;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Hei tror det er første gang jeg titta innom. Du hadde masse flott håndarbeid på bloggen din!

    SvarSlett
  5. Vakker skjerf i nydelige farger;o) Klem fra Maliva

    SvarSlett
  6. God mat e det eneste som hjelpe i dårlig vær..
    Kos deg

    SvarSlett
  7. Åh:) så fint skjerf, og så har du så fine kattepuser!!! Det er noe eget ved oss kattemennesker ;)

    SvarSlett
  8. Å, det så deilig ut! Blir kjempesulten jeg.... Her er det også "glarholke". Jeg må innrømme at jeg håper det regner så mye at noe av isen forsvinner, for det er ikke så morsomt å være ute og kjøre med bilen nå. Ha en flott og isfri januaruke:-)

    SvarSlett
  9. Hei hei, Nydelige skjerf og pusikatter.
    Koselig at du likte engleposene mine. SDu er selvfølgelig velkommen til å bestille så mange du vil ;)
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  10. Mmmmm den salaten så god ut, og ja takk masse hvitløk i ;-D

    Her er det fremdeles kaldt med rundt -20, men kan heller ikke si hjeg gleder meg til plussgradene og isen kommer..

    _Nydelige skjerf !

    Ønsker deg en fiiin uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  11. Herlig skjerf....og god mat! Hege

    SvarSlett
  12. Dette så deilig ut, og nydelig sjal.
    Her har vi også fått "mildvær", endelig under -10 ;)
    Vi søringer får nesten dra nordover om vi skal ha litt varme :)

    Ønsker deg en fin uke, klem :)

    SvarSlett
  13. Denne salaten med masse deilig dressing ser supergod ut:)
    Og for et nydelig sjal!
    Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne

    SvarSlett
  14. Hei unge frk:-)
    Noa noa er bærre så flott - og enda har e ikkje somla me t å hekle sånne... (pssst...kunne du ha skrevet ned oppskrifta i ei fei?) Bærre sånn omtrent?
    Hør at da regna i nord - og når vi snakka om da, så erklært lillesnuppa at ho misunt dokker:-) Ho ville heller ha regn og vind enn snø og stille og frost... Trur du ho e lik mora? hihi:-)
    Ha en flott kveld! Håpa da går greit med engelsken.. bærre spør om du treng hjelp, skriv en mail og du får svar:-)
    Klem!

    SvarSlett
  15. Hei Monica... Takk for hilsen, og Godt Nyttår tilbake.
    Den salaten fristet:)
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  16. Kvitlauksdressing er best i heile verda! K gjorde at eg fekk dilla på kvitlauk i svangerskapet, så eg har ei kvitlauketande jente. Ho et det tilogmed rå!

    Såg ut som maten var veldig god:)

    SvarSlett
  17. Mmmmm..Deilig og fristende mat på fat;) Nesten så jeg kan kjenne lukten av hvitløk..mmmm
    Og hvilken herlige pusekatter..
    Sjalet ditt var bærre lækkert;)
    Ønsker deg en fin dag uansett vær og vind;)
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  18. Hærlige pusene!
    Sjerfet var knallfint! Godt å ha på vinterdager. Nå er det slutt på hålka hos oss. Alt har regnet vekk, og det har jaggu kommet kulde igjen... Typisk!

    Inne er det godt og varmt i allefall, det går unna med vedpinnene;)

    Ønsker deg en superfn kveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  19. ÅÅ det så godt ut!!:-) Tusen takk for koselig kommentar fra deg, håper du får en fin kveld videre..klem Stine...:-)

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar, om noen tar seg en tur innom...kan ikke love jeg er hjemme, men kommer tilbake til deg, om du legger fra deg et "spor"..