2008-11-22

Advent i Phraha



For 3 år siden, dro koret mitt til Phraha å skulle delta i en konkuranse Peter Eben. Mitt i adventstida, å vi var veldig spent på hva som ventet oss..


Julepynt overalt,å i alle varianter.. Julelys som var blåfarget, falt min sambo for totalt, så til min store frustrasjon, bestemte han at DET skulle vi ha på treet i år.. Sukk...tørr ikke tenke tanken.. men vi er ikke helt ferdig med den diskusjonen enda..




Det var til tider kaldt , men du store for en arkitektur, å for noen fine bygninger som Pharha har. Korsangen var i fokus, men vi fikk puttet inn tid til å utforske byen, shoppe, smake og kose oss. pga at vi damen hadde bunaden med, var det ikke så veldig mye plass i hver av våre kofferter, så den store julehandelen ble det ikke noe av.
Som sagt var byen og landet veldig julete, men ikke alt var like pent. Torget i gamlebyen var jo et skue i seg selv, med salgsboder og masse lys.
Ikke alt var like pent, og noe nytt, var jo også et skue...men kontrasten ble veldig stor, spørr du meg.



Nei, da er de norske skoger et mer fantastisk bilde, men snødekte trær, og hvor man føler til tider at man bor i et postkort. Slik var det i kveld, da jeg kom kjørende hjem fra konserten på Rognan. Minus 6 grader, å lett snødrev i lufta, og med tunge snødekte trær.


Ingen ting i kveld kunne måle seg med det.


Takk for koselige tanker og kommentarer i mitt forige innlegg...

Med ønske om en fredfull og trivelig kveld.




Klem Monica



3 kommentarer:

Kate-Marita Pettersen sa...

Så flotte bilder:)
Og innlegget under er nydelig:)
Hvilken konsert har du vært på?
Ha en flott søndag:)
Klem fra Kate:)

malla-b sa...

Takk for helsinga i bloggen min. Har hatt lyst på ein tur til Phraha men det har ikkje blitt noko av enno. Koseleg å sjå dine kommentarer. Det er ikkje mykje som kan måle seg med det norske landskapet og naturen her. Ha ei fin helg!

Tove sa...

...og korleis gjekk det i konkurransen??? Helsing ei over middels interessert kordame...