2008-11-19

Gave fra eldstemann

Onsdag morgen og tett snøvær her nord..Alle går å undrer seg om vi tror at denne snøen som kommer ned, blir liggende....ja hvem vet.Vinteren her nord er lang og mørk nok som den er, så jeg kunne godt tenke meg snø og 5 minus fra midt av desember og utover...uten snøstormer og bitende kulde, mildvær og glatte og sørpete farlige veier... Men jeg som alle andre har vel ingenting en sku ha sagt til denne type tema... Ser dere bilde av krystallysestakene? mmm.....gave det....fra min eldste. Jeg ble såå glad da jeg fikk disse av ham, å krystall er noe jeg aldri har hatt...Tenk at han tenkte på meg da han kjøpte disse...han har vel vokst opp med ordene : vi må vent til vi får råd....vi har ikke råd.....osv...
Nå i dag er det gått mange år, og han fylte 22, jobber i offshore og ønsket å gi mamman disse to... At jeg ikke kjente saltsmaken ned langs kinnet da jeg fikk disse, er å lyve....Utrolig gla ble jeg og veldig takknemlig..






I går var jeg i Bodø...rett inn på Fretex, å der lå denne å bare å ventet på meg.. En veninne/arbeidskollega/fammedlem hadde vært innom der tidligere å funnet seg en kjempefin hylle, å da vi begge dro til byn i går, måtte jeg ikke være noe dårligere...utvalget var ikke så himla bra igår, men denne fant jeg da...så gjevt å satt frem bøkene jeg bruker til daglig nå, så slipper jeg å lete...."kniiiis"...Egentlig hadde vi tenkt å kunne kjøpt en del,men leiebilen vi fikk da bilen vi parkerte på verkstedet, var ikke akkurat stor å skryte av. En Pick up. "e det muuulig, sei e bare". Ikke en gang en pressening hadde vi å legge over, så vi trodde jo vi kunne legge posene bak setene...jojo...der stod det jaggu plassert et reservehjul.... Passassjeren satt med x anntall poser stablet foran seg og litt bak, så at det var bare å drømme å kjøpe noe voldsomme greier...men vi var enige om at vi hadde hatt en koselig og morsom tur.....å det var hovedsaken.
Skal mote meg opp til å ta et rom som bare er vanvittig fullt....tenkte å ringe Hummelvoll å kaoskontrollen, men tror jeg skal spare Norge for det.....Gjesp!!
Klem Monica

Ingen kommentarer: