2008-12-27

På pinnan....

3 juledag godt folk....
Her e det ikke nå særlig vær te vær ute, å det e trist igrunnen....vind, og haglbyger...æ håpa fjellovergangan e ok, sånn at ungen min finn frem...
Brenn lys, ha nesten lest ut Thea, hjemmelaga pølse på kok (igjen).....fader ka vi et.....sukk..men det ska vi jo gjør i denne tida....feit oss litt opp te den hardaste vintern:):)
Strikka litt fra "varmekilder"..ei nydelig bok med flotte mønster, som æ ha nevnt tidliar.
Disse e ferdig...dampa å bærre venta te å bi tatt ibruk...at æ lika rødt, e jo ingen bombe...
Vestlandsgarn e supert te lesta, syns no æ.

på pinnan akkurat nu( veldig dårlig bilde, da ikke blitsen sku ødelegg...)lesta fra boka e nevnte...ha juksa litt med mønstra på vrangborden, å vurdere faktisk å ræke opp å gjør den slik den ska vær-.
ser dåkker at det ser ut som flette? Gjør sæ...
Jo meir æ ser på dette bildet, jo meir mein æ at æ må ræk opp å gjør akkurat som det står....børre arti.
Som sagt venta æ ungen heim....fra plattforma, å han ska få finnbiff i dag. Det e nåkka vi syns e vannvettig godt...med en god viltsaus, men rømme og brunost..
E det ikkje godt å vær tell?

Fortsatt go romjul.....

Klem fra ei ventanes Monica




10 kommentarer:

Ingunn sa...

Så mange fine innlegg du har hatt i desember. Er lenge siden jeg har vært inne i bloggland jeg nå!Skal kose meg med bloggen din nå og en kopp kaffe!!;)

Håper du har en super jul!
Klem Ingunn

Gry sa...

Det høres ut som om du har det fint i Romjula!
Finnbiff er kjempegodt! Vi skal ha familieselskap i dag, så pinnekjøttet står på og lukter godt.
Fortsett og kos deg!
Romjulsklem fra Gry : )

Anonym sa...

Så godt å vente på at dem kommer heim. Trampanes inn i gangen på såla nr fæmogførr - eller deromkring. En bag som ramle i golvet - til ca nivå 4 på Richters skala og en stemme som hodet må venne seg te... "Mamma" høres litt annerledes ut når det blir sagt med bass-røst, men det går direkte te hjertet..der ordet høre heime. Når en liten og en stor rope "mamma" samtidig - da e verden perfekt i sin enkelhet, og vi får gylne øyeblikk som varme hjertan når det e kaldt..

-klem-

Kate-Marita Pettersen sa...

Så flotte ting du strikka:)
Fortsatt go romjul te dæ også og kos dæ med han som kommer hjem fra plattform:) Æ har akkurat sendt avgårde min eldste telbake tel førstegangstjeneste... snufs...
Klæm fra Kate:)

åsemor sa...

Tenker du gleder deg til å få hjem slik en kjekk kar;)

Hyggelig at du er innom meg, har vært litt fraværende i blogglandia i desember, men snart er det et nytt år med nye muligheter ;)

Ha en fin romjulskveld;)

elle-melle sa...

Hei!
Jeg havnet her litt tilfeldig, men likte så godt det jeg så, så nå har jeg lest meg nedover sidene her og tror at jeg vil legge deg til min lesliste - OK?
Jeg hat to blogger og tenker at din blir lagt til hobbybloggen min.
Maritsmaskerader.blogspot.com

Takk for en koselig stund her inne, jeg kommer igjen :)

Og så holdt jeg på å glemme - ha en forsatt fin jul og kos deg med begge guttene dine!

Fru Keilegavlen sa...

Så flotte sokkar!! Håpar sonen er komen trygt heim att. Finnbiff er vanvittig godt! Det brukar eg å bestille av søstra mi kvar gong eg er i Kirkenes på besøk.
Ynskjer deg og dine ei flott romjulstid!

Tino sa...

Så flotte sokker! De kan jeg tenke meg å strikke selv. Er oppe tidlig i dag, sitter med en kaffekopp og nyter stillheten litt.
Vi skal bort på siste julefamiliemiddag i dag, men nå er det godt at det kommer noen vanlige dager snart.
Håper sønnen er hjemme nå,og at dere har fått kost dere sammen. Fortsatt fin romjul!

tintin sa...

Fortsatt god romjul til deg og dine. Ønsker deg med det samme et riktig fint nytt og kreativt år!

Elins Strikkeri sa...

Heilt supre labber du har strikka!Alltid kjekt når ungane kjem heim, kos deg!