2009-01-23

Helg

Fredag og helg...igjen.
Merkelig korr fort dagan går.
Idag ska unge frk sjøl ha et møte i heimen på formiddagen....ha tatt opp lefsa så æ har nåkka å server te kaffen.
I byen va det som sagt salg over det meste, å det det flere enn mæ som har tenkt på det en ska handle, å så ende man opp med alt mulig anna?
Her va det jr som fikk sæ en del...å unge frk sjøl endte opp med et pledd fra Kid, å en kurv te å ha pleddan vårres i...
Ser ut som om vi e nån fryspinna, men her vi bor, har det vært dårlig isolert, så det å aldri ha det ordentli varmt, veit vi alt om.
Pledd i alle varianta, å nu kan dem ligg i kurven...
Storungen dro i dag på jobb..Sjøl om han e voksen blitt, så e det nu nåkka det der med å bekymre sæ over ungan...fara lura overalt, å med en sånn arbeidsplass, med mykkje vær, så e unge frk sjøl så tøven at ho bekymra sekkert unødvendig..sukk- Sku jo skjerp mæ ang det der...men men...det e vel sånn å vær mamma.
Go tur ungen min...
Tidlig morran, å dagen e full a muligheta. Sku egentlig ut å gå igjen, men pga møte og at æ har arbeidshelg, må æ få unna nå husarbeid på morran.
Støvtørking, støvsuging e det som står på programmet. I tellegg ha sambo bestilt pinnekjøtt te middag, å det e alt anna enn julestemning ute..hihi,...tenk, vi har ikke spist pinnekjøttet vi kjøpte te jul, men i dag.....litt godt igrunn, med kålrabistappe og gode greier....
Men har innmari løsst på en kaffekopp, så om nån føle sæ kaffetørst, så kom igjen.
Nu ska e kos mæ med bloggan før æ hiv mæ rundt.
Go helgehilsen te alle som måtte være innom....
(går veldig tregt me strikkinga...sukk..skjerpings unge dame..skjerpings)
Monica


11 kommentarer:

Torunn sa...

Ynskjer deg og dine ei riktig god helg!

Tino sa...

Går tregt med strikking her også, har lyst til å lage alt og ingenting på engang.
Så smart med kurv til pleddene, den ideen skal jeg huske på.
Og tar gjerne en kopp kaffe i lag med dæ!
God helg!

Alma Merethe sa...

Heia. Det ligger en urfordring til deg i bloggen min.

God helg!!!!

Bitt@mi sa...

Kikk innom bloggen min - det ligger noe til deg der!
Ha ei flott helg:-)

Aud Jorunn sa...

Når er det egentlig vi skal slutt å være mamma da? Det å være bekymret ligger vel i arbeidsinstruksen, og ble tatt i bruk den dagen du tok jobben. Og det er i allefall sant at vi bekymrer oss unødvendig. Stort sett går det jo greit.
Ha ei rættelig gohelg
Og rota æ mæ nordover ska æ huss på kaffeinvitasjon :)

Heidi sa...

Trur vi kan vær enig om at humøret stig ættesom vi blir meir og meir klar over at vi har lysar tie i møte. Å da e godt å tænk på. Bildan dine gir me heimlængsel. No vil e ut tel øya..Ha ei vidunderlig hælg.

randi K design sa...

Ha en fin helg! Kanskje jeg stikker innom på kaffe..... Ser fristende ut!

Atelier-Thalia/Galleri-Thalia sa...

Heisann, tror jeg stikker innom på kaffe og lefse jeg... For lesfe er bare så godt, særlig Nordmørslefse:)
Ville iallefall ønske deg ei superflott helg!
Klem fra meg!

Inger-55 sa...

Du har sikkert drukke opp kaffen og ikke en lefsebit igjen. Jaja... sånn e det når man er treg trønder.
Men æ vil ønsk dæ ei super hælg!

Hespe sa...

Hei på deg vennen!!
Hi, hi - så du har vært på salg du også.... Er jo litt gøy da, å kjøpe fine ting, og betale bare litt...! Selv var jeg på Kid og kjøpte meg nye hvite gardiner til stuen, så nå er her så lyst å fint hos meg atte.. :o) OG så plukker jeg med meg litt her, og litt der - uffda, må visst kjøpe meg større leilighet :-D

Ha en kjepefin helg - koooooos deg!

Stor klem fra meg

Anita sa...

Poppe bare innom førr å si "Go helg" (og mamma slutte vi aldri å være......, både når det gjeld gleder og bekymringe)

klem