2009-02-02

Opptimist med pinna...:)

Gjeeesssp....ja, æ veit det ikke va pent å start innlegget med et gjesp...men gjespen kom nu bærre. Sorry....
Tenk æ ikke sku vis, men fant ut at om æ gjord det, ja så va æ pokka nødt å gjør det ferdi.
Øverst, i rosa e det en hals i Viking troll garn...vannvittig mykt, syns æ.....å det går så lekanes lett å strekk....hadde en hvit gammel knapp, samt dette garnet, å da fant æ ut at æ kunne lag en hals te....
Men så skjønna dåkker...:
Her ser dåkker kaoset.....fader og....kor e enden?
Dette mine venner, dette ska da forestill starten på et skjerf/sjal i havskum...strikket i tynn alpakka på pinne alt førr stor, men i følge oppskrifta sku de vær på 6....195 maske, og hu hei hvor det går....
Dette må æ sett å konsentrer mæ om å gjør, ellers havna mønstra feil, å det ska vi da ikkje ha nåkka a , sant?
Innbill æ at det skal bi fint....overtrusik som æ e.hihi
Men med disse pinnespissan i alle str, går teng som en drøm.....





Sjal bei også ferdi a restegarn,.....helt enkelt te mitt bruk.. garnet va ett æ fant, som så litt arti ut, men va ikke det likevel..litt spettat i fargan, å akkurat som det va litt knuta i garnet...men tjukke pinna, så gikk det fort


Som æ ha nevnt i ett eldre innlegg, har æ en jobb som gjør at æ' e mye på veien,....
Å iog med at vi e velsigna med sånn fin natur, har æ ofte med mæ kameraet i bilen...
se i dag: fjorden lå speilblank....så æ treng ikkje si så mye, men dåkker kan bare se....


Se korr lite sny vi har i februar...merkelig dette her, men sjekk speilbildet a fjellet....


Æ har ikkje nån andre ord enn: enn ,man må ha vært der, førr å kunn førrstå.....(Terje Nilsen; Mjelle)

Go mandag...
Monica




8 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :)
Som du produser :)
Har også begynt på et sjal, hekla, men så har jeg også endel prosjekter som ikke er ferdig enda.......
Ha en fin mandag.
en hilsen fra meg

hobby dilla sa...

Eg må alltid flire når eg les innleggene dine...har virkelig sansen for humoren din!
Likte godt skjerfet ditt... røft og tøft. Halsen blr fin den og . Det røde skjerfet tror eg at eg venter i spenning på....hehe :)
Ha en fortsatt fin kveld!

hobby dilla sa...

Meg igjen....nydelig natur, fine bilder. Vi har det ganske likt her vi bor. Sjøen er så og si rett utenfor stuedøra. Tror ikke eg hadde likt å bodd i innlandet....

elle-melle sa...

Du er sannelig produktiv!
Flott sjal!
Og så nydelige bilder fra fjorden - speilblank og stille. Er vel ikke alltid sånn kan jeg tenke meg?

Nunne sa...

Syns du e artig!!
Og bildan dine va skikelig fin!

God kveld i nord...
fra Nunne.

Bitt@mi sa...

Sjå der, ja:-) Du har jo sving på pinnan så d hold!
Nydelig farge på det sjalet du har begynt på, syns e:-)
Du får kos d videre, og ha ei god natt! (fra ei som e på nattevakt)

~♥~ Monica S sa...

Du er flink som leitar from strikka dine i allefall.. eg kjem aldri så longt heller!! ;-)

FLOTT NATUR!!!

Monica

Aina sa...

Som du står på...

Jeg har vært i et annet modus de siste dagene, men ser fram til noen rolige timer på hotellrommet. Da blir det håndarbeid igjen... Snart halveis på lappe-teppet mitt og fremdeles ved godt mot....

Ha ei flott uke!

-Aina Wie-