2009-05-24

Bryllupsnerver..

Bryllup....sesongen for bryllupp starter vel opp straks, om den ikke allerede er det da..
Unge frk sjøl begynner å få bryllupsnerver..
Av å te så si man ja te teng uten å liksom tenke grundig igjennom de...neida, han ha ikke fridd å æ ha ikke sagt ja å sett å tvila..hihi....
Æ ha da sagt ja te å være toastmaster, eller kjøgemester som det så fint hete i et bryllupp i sommer...det va jo så lenge te...å med den farta her, så e det asså et par mnd igjen...
Æ treng hjelp a dåkker kreative sjela ute i landet..
Æ har litt plana som æ satt ned på arket, men tar gjerne imot tips te ting som kan vær litt morsomt, eller litt røranes..
Det e vel en dag som skal ramme inn alvor og smil?
Om dåkker veit om nåkka som dåkker veit slår ann, så pekk i mæ..
Æ har som sagt tenkt litt,men e redd æ ha gått mæ litt fast....
Nu venta æ spent.
Søndag morran e såvidt starta, å unge frk sjøl ska til kirken den Norske må vite..(Æ e da et anstendig menneske...)det e overhøring a konfirmanta. å sia æ ska jobb neste helg korr konfirmasjonen e, så må æ ta en tur i dag, ska æ få et glimt a dem..ikke så store bygda. Ordet overhøring ja..det e nu blitt bra enkelt med åran....tenke med gru da æ ha overhøring....
Æ ha også rødda i garnet mitt, å har planlagt hvert garnnøsta ka det ska brukes til(regna ikke med dåkker e lettlurt....) å nu har æ et par mønsterlesta på pinnan....va så kaldt igårkveld etter æ kom inn etter å ha lagt på alle 4 å rota i jord, så æ måtte lage lesta...Kanskje de bi en premie?
Ska du være med på trekninga så sjekk innlegget et par stk under dette.....å kom med tips te bryllupsgreis.....
Ha en glitrende søndag.....førr det trur æ at æ ska....
Monica

20 kommentarer:

h.espe sa...

Hei på deg Monica!
Forstår deg godt, som savner IKEA - skulle gjerne sendt en hel butikk opp til deg...

Overhøring - bare ordet får det til å gå frysninger i meg. Uff for en pinsle det var, og en fin måte å "henge ut" de stakkars konfirmantene på. Heldigvis har det endret seg en hel del siden jeg var konfirmant...

Ha en supergod søndag der i nord, håper solen skinner og alt er bra...

Her i Oslo er solen begynt å bryte gjennom skydekket, og det tegner til å bli en flott dag :o)

Klem fra Hildegunn

Berit T sa...

Uff ja tiden går fort, prøv å stopp den noen uker!!

Jeg er ikke så oppfinnsom når det gjeder slik jobb du skal ha, men er like imponert hver gang noen får "sydd" sammen en hel kveld med en rød tråd.Lykke til sier nå jeg.

Håper du får en fin søndag.
Her stod vi opp til grått og yr, ikke helt slik jeg var fortalt at det skulle bli, men man får da ta det som kommer.
Klem til deg.

Elins Strikkeri sa...

Hei kan nok ikkje hjelpe deg med anna enn dei orda her: Dette trur eg du greier flott, når eg ser kor flink du er til å ordlegge deg her i bloggen er det ikkje tvil i mi sjel om at dette går bra:-)

Unknown sa...

Oi...ikke lett å finne på noe klekkelig lurt, skjønner jeg. Det skal jo være en slags rød tråd gjennom sermonien, kanskje?
Jeg kommer ikke på noe lurt i farta, men om jeg gjør, eller kjem over noe, skal jeg si ifra.

"Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blandt dem er kjærlighet."

Jeg er glad i dette bibel-sitatet, og det ble brukt å vårt bryllup. Jeg har laget en collage til mannen min med dette på i gave i ettertid.

Tovepia sa...

Det er vel ikke uten grunn at du har fått dette ærefulle oppdrag;) Så jeg er sikker på at dette mestrer du helt topp! Du skal jo "bare" lose gjestene gjennom selskapet, så er det opp til gjestene å bidra. Ha en utmerket søndag!

Bitt@mi sa...

God dag i nord:-) Nei, har ingenting å bidra med ang toastmaster-rollen - e e ganske så kjedelig av me...
Har lest om ryddinga di i garnkurven, og no e e spent på ka du har planlagt... du spurt kordan da gikk med fisketeppet.. jo, da ska e nett førtell d - e har begynt å sy sammen fiskan før ei stund sia... Men.. da va jo et helsikes arbeid, og et prikkel uten sidestykke. Så mest av alt, så trur e at da ikkje bi nåkka fisketeppe på me. Og litt synd, før e har strikka ca 50 fiska:-( Men de ska no få ligg der og modnes - kanskje e får ånden over me en anna gang (selv om e tvila på da). Syns faktisk da var greiar med "bestemor", dem kunn e hekle sammen etterhvert:-) He he.. har nån prosjekta e også, kan du tru... men, kosa me uansett med alle sammen, så lenge da vara:-)
Klem fra me!

Hannes hage sa...

En god søndag til deg også. Jeg kan nok ikke hjelpe deg med tips og triks til den store dagen. Toastmasteren i mitt bryllupp gjorde en strålende jobb, holdt stram regi, var nøye på å holde tiden, så alle taletrengte fikk sagt det de ville, uten at maten ble for kald. Du klarer nok jobben kjempegodt, du som skriver så godt, og har så mange gode tanker.

Marit Johanne sa...

Ja, jeg håper ikke jeg fornærmet deg med utrrykket frodig blogg, det var positivt ment! Den er til å bli glad av.

Anna Lisa sa...

Heisann !!
Rød knapp skal bli. Då blir prisen kun 180,- pluss frakt. Hvis vi sier 220,- med frakt tror egdet rekker. Går det greit? Send meg en mail med adresse så sender eg hjerta over helga. Du skal få kontonr mitt på mail tilbake :)
Ha en fin søndag!!! Har skrolla litt nedover i bloggen din, og sett at du har to flotte gutter!!!
Klem

M sa...

Heisan,
Jeg har en idè.
Hvis ikke du har så sammenhengende tale, kan du skrive den på mange kort, og trekke en rød silkesløyfe igjennom hvert..sånn at du har kortene hengende på tråden......og når du begynner kan du si; jeg har hørt at i en vellykket tale skal man ha en rød tråd gjennom den hele...
Og når du har sagt det, slipper du alle kortene ned.
;D
Når alle har ledd ferdig, for man er lett å more i slikt lag, kan du si; "Sånn. Da har jeg fått det til"
Eller noe sånt!!
Og så begynner du talen ved å hanke opp hvert kort, og tilslutt kan jo kanskje brudeparet få talen?
Med pene kort, f.eks. med gamle bryllupsmotiv på, blir det et pent minne, og noe som kanskje blir hengt til pynt.
:D
Klem fra M
ps.til spørsmålet ditt er svaret ja.

M sa...

Ps! Når du slipper kortene ned, mente jeg at du holder i et av dem...men det skjønte du vel?
Klem igjen, M

Anna Lisa sa...

Hei igjen :)
Har lagt ut hjertet ditt på Made by heart. Det er det som er #13 :)
Håpa det fell i smak.
Ha en flott dag!!
Klem

Fru Keilegavlen sa...

Du klare det nok kjempeflott!! Viss det skal vere barn i bryllupet er det greit å ha nokre leikar kor dei kan få vere med. Det var me veldig nøye på i vårt bryllup at ungane skulle bli involverte i bryllupet. Pga det syntes alle barna at det var det kjekkaste bryllupet dei hadde vore i. ;)
Ein leik som og brukar å slå an er stolleiken der du på førehand har plukka ut folk, som t.d. forlovarane, tanter, venner osv. La oss seie at brudeparet giftar seg 7.juli. Den første som går ut må kjøpe ei gåve el.l. til brudeparet og overrekke den 7.august, neste 7.september osv. Du skriv på kvar lapp kva dei ulike skal gjere. Nokre skal kanskje invitere brudeparet ut på middag. Ei må kanskje strikke eit babyplagg og levere 9-10mnd etter bryllupet osv. Berre fantasien stoppar ein i kva ein kan skrive på lappane. ;)
Lykke til, eg trur du klarar deg kjempefint!! Det er jo ein grunn til at dei har spurd nettopp deg!

Ajende sa...

Må bare si at du har en flott blogg.

Elin sa...

Det bildet du har øverst i dette innlegget hadde vi på bryllupsinvitasjonen vår for snart 10 år siden. Veldig artig å se det igjen:-) Vi hadde overhøring av vår konfirmant for 1 uke siden og det er betydelig lettere enn det var da jeg ble konfirmert. Da svimte 2 stykker av på gulvet under overhøringa.
Til bryllupet anbefaler jeg deg å ta kontakt med de nærmeste vennene og familien til brudeparet. Der kan du nok få mange morsomme historier om brudeparet som du kan krydre kvelden med. De har sikkert også noen gode forslag til deg, så slipper du å gjøre all jobben selv. Med andre ord: Søk hjelp og råd fra gjestene:-)

Gry sa...

Toastmaster.... Det viktigste er vel å ha ett tema...(kjærliget eller blomster... som du binder det hele sammen med.En gang var jeg i et selskap der skap var den røde tråden Ekte-skap,far-, mor-, sel-,bar- tro-..... Og så må du få vit hva de skal server og pass på at talenen kommer så ikke maten bli kald, eller isen smelter....
ellers skal du bare vær deg selv
du har jo ordet i din makt, og jeg tror du greier deg bedere enn de fleste.
Ha ei flott uke Monica!
Klem fra den andre sida av fjorden : )

Jannickes Hjemmekos sa...

Heisann, Monica
Svusjer innom i full fart. Skal i bryllup til helgen og kan kanskje gi deg noen tips etter det.

Har ikke tid til mer akkurat nå. Ønsker deg en fin uke. Klem fra Jannicke

Villa Kos og Kaos sa...

Ser du har fått ett par gode tips over her...
Jeg tenker også at det er ikke uten grunn du har fått det oppdraget....herre fixe du!!
Kllem fra Gunn-Cathrine

Lise sa...

Hvis du er like full av futt og fart "in real-life" som du er her i bloggen din, vet jeg at dette kommer du til å klare utmerket! Vær bare deg selv! Du beviser jo daglig at du har ordet i din makt, så dette kommer til å bli plankekjøring fra første stund!

Bitt@mi sa...

Hei igjen!
Har no bærre vært å tatt en kikk på gamle innlegg i bloggen din. Da ser ut til at både du og e har begynt i bloggverden nesten samtidig:-) Så morsomt!
Ha en fin dag:-)