2009-06-26

Det vackraste...

Har du tid å sett dæ ett lite øyeblikk på benken?
Ja, gjør det, så ska æ vis dæ litt nord norsk natur på sin beste side.....
I jobben min, ser æ mye fint...
Tenke ikke over korr fint man egentlig bor...
Blekkstill fjord, og markblomster i alle varianta

Med syrin som e i blomst, gjør det inntrøkket lunar, med denne form for utsikt..


Det e så vakkert her æ bor, at æ ikkje helt finn ord.
Man tenke ikke over korr fint man har det igrunn...iallefall ikke æ, før nu i de siste åran.
Nord norge, akkurat her kor æ bor har vi ikke ikea, ikke steen og strøm, ikke gågater, ikke bussrute å følge, ikke stress, ikke tjas og mas..
Vi har stillhet.....sånn som her..
Kan æ by på ei god drue, før du reise dæ fra benken?
Ha en fin fredag, å ta turen gjerne igjen...
Monica....som kosa sæ over å bo i nord...





8 kommentarer:

Orlaug sa...

Å,so flott natur du viser...skulle gjerne teke ein tur mot nord, ja......høyrest riktig godt ut å bu der....
Ha ei fin helg!

Laila -Karin sa...

Jeg er så enig med deg . Nordnorge er utrolig vakker. Jeg har jo bodd både i Bodø,Tromsø og Vesterålen.
Min yngste sønn er født på Stokkmarknes. Når du viser slike herlige bilder kan jeg drømme meg tilbake.
Klem

Bitt@mi sa...

Så enig, så enig!
Ingen landsdel e så vakker som der oppe...
SNufs... fekk heimlengsel...
Men takk for druan - de smakt godt:-)

Elisabeth sa...

Ja, vi har det fint her i nord, spesielt på slike dager som i dag :) Ha en fortsatt flott helg!

Mia sa...

Nå begynner jeg å lure på hvorfor vi bestandig setter oss på flyet sørover i ferien. Jeg borde helt klart tatt turen mot nord :-)

Solveig sa...

Så flotte bilder! Ja, det er deilig å komme bort fra stress og mas en stund. Kos deg med freden rundt deg. Den er gull verdt!
Hilsen Solveig

Tino sa...

Flotte naturbilder! Jeg har aldri vært nordover, men bare naturen er grunn nok til å dra.
Jeg tar gjerne en drue til, imens jeg nyter utsikten.

Fortsatt god helg :)

Elin sa...

Jeg er helt enig. Her er det bare fantastisk vakkert! Jeg sitter mange ganger bare å ser utover landskapet fra altanen og nyter synet. Jeg synes ikke det er noe sted i verden det er finere når været er fint.
Ha en flott kveld:-)