2009-06-16

Takk...og vel overstått

Lille Texas va bra sliten etter en lang bursdagsfeiring i går..(hvorfor kom det ikke rett dato på innleggeti går mon tro?)
I "sommerveska", hadde han krøllet seg sammen..sikker for å få fred, eller for å holde på varmen.
En flott skål fra Perfect home, med 2 bøker i ...
gleder meg til å få fyr i ovnen, slik at jeg kan krølle meg under ett eller annet, å få lese.


En nydelig oppsats med ei fin keramikkrukka, samt ei kokebok(klager du på maten til mora mon tro..) fra eldstemann..

Nydelig roser i hvit/rosa skjær fra ei go veninne.. Samt flere uteblomster, store, å det regna så mye, at det kommer bildet av dem senere...

Sambo hadde vært på Hjerter....å funnet meg ett....kommer litt dårlig frem her,men det var kjempefint..

Mat måtte til...
Suksekake, peanøttkake og hjemme laget fromarsjake, men rullekake...

Samt fat med diverse pålegg på smørbrød.


En fin dag, tross ett himla dårlig vær..kor lilleungen overanttet i Lavo med mellomtrnnet på fjellet, å korr eldsteungen måtte et skift til han utpå ettermiddagen....veldig spent på kor våt han e når han kommer ned i dag....
Rett i dusjen, for å få varmen i seg,.
Uansett,,,TUSEN TAKK til alle som var innom å gratulerte meg i går,.kjempekoselig var det..
Det som er veldig koselig, er at sambo kom heim med oppvaskmaskin til heimen....jeg har vasket opp for hånd i 25 år, så nå kjente jeg at det var veldig gjevt, særlig med tanke på gjester og full oppvaskkum....
Det som IKKE er fullt så koselig, er at det er lekasje fra taket i kjøkkenet...e det muulig, sei æ bærre....
Det ble lagt nytt tak i fjor, å etter alt dette regnet som er kommet ned de siste dagene, har det drevet inn i ett hull i ventilatorhetta på taket....Kjøss katta si æ..
Må ha en mann opp på kryploftet, førr dit går IKKE æ..å se kor mye vatn som ligg der....
Det værste e, at det e en del "ting" (les skit og rot) der oppe, som æ håpa han overser....
At man skal samle på så mye rart..som man ikke overhodet har bruk for....sukk sukk sukk....
Bi ikke arti, men skal forsikre mæ om at han har taushetsplikt.....
Å dette regnet, ja vi e møkka lei....8 grader idag, og ikke antydning te sol...Nån som har evna te å la heile landet få sol, så si fra.....
Monica






12 kommentarer:

Hannes hage sa...

Vel overstått bursdag! De rekesmørbrødene ser kjempegode ut, får helt vann i munnen her jeg sitter. Ha en fin dag.

Jorun sa...

Takk for besøk og gratulerer med dagen som var!
Føler med deg med både vannlekkasje og de 8 gradene!
I dag er det ganske fint her, så jeg skal prøve å blåse litt sol og varme helt opp til deg!!
Ha en fin dag.

Laila -Karin sa...

Så ut som du hadde en koselig fin bursdag. Blir sulten av å se på rekesmørbødene dine,å jeg som ikke spiser før langt på dag
Ha en fin dag under teppet .
Vi har sol men ingen varme å skryte av , så det er ikke mye å sende nordover
Klem
fra Laila

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei på deg!
Så masse flott du fikk på dagen din,og herlige smørbrød..sukk:)
Ikke rart den søte pusen fant et varmt gjemmested med så dårlig junivær...ikke bedre her må jeg si..
I natt har det vært bare 2,5 grader..ka ska man si...
Regn, regn,vått og kaldt..noen må se til å svinge tryllestaven, slik at vi får litt sommer!!
I melomtida får vi kos oss som bæst vi kan:)
Ha en fin dag!!

Unknown sa...

Gratulerer med dagen som var... :O)
Så mye flott du fikk på gebursdagen din, og så koselig det er å feire dagen med sine nærmeste... :O)

Mine puser liker også å krype inn i vesker, krølle seg sammen og ta en liten lur...

Ha en fin sommerdag!

Heidi sa...

Vel overstått feiring! Fikk ikke gratulert deg i går - så gratulerer på etterskudd!
Håper finværet kommer til dere i dag, tror jeg hørte det på værmeldingen :)

Tovepia sa...

Så mye flott du fikk, tydelig at du blir satt pris på;) Her er det også lite med varme grader og regn og sol om hverandre...uansett, ha en koselig dag videre!

vintagepaintings sa...

Hei kjære Monica! ÅÅ skulle husket gårsdagen - gikk runt på fredag og tenkte at jeg måtte huske deg igår - men igår var jeg ferdig med feiringen 3 dager i strekk til lillemann så igår var jeg pumpa og det falt helt ut!
Håper du hadde en fantastisk dag!!!
Stor klem fra Solveig

flisa sa...

Hei. Er litt treg i avtrekkeren, men.....gratulere så mye med overstått! Håpe dagen blei bra, før det der med vannlekkasjen. Tenk at det kan regne så mye at det regne håll i taket, huff, må kanskje sjekke sjøl...Vi får prøve å ønske fram sola ilag. kanskje med litt ekstra ønskekraft,så...ønsker deg ihvertfall en fin solfylt sommer!

~♥~ Monica S sa...

veit ikkje anna enn at vi får ta en soldans??? hehe!
Vi har heller ikkje sol! :-(
MEN no MÅ det kome, skal snart ha ferie!!!! :-)

Mmmm skal sei du hadde mykje godt, skulle gjerne stoppa innom for den kaffekoppen du nevnte! ;-)

Kjekt at du kosa deg på dagen i allefall!!!

Stor klem
Monica

Ruth sa...

ÅH - så gode de smørbrødene så ut.

Gratulerer med overstått, det ser ut som du har hatt en superdag. Masse flotte presanger - og oppvaskmaskin. Jeg elsker min egen sånn, hett og inderlig. Livet er for kort til å brukes til oppvask.

Jeg er sikker påat du har fortjent hver eneste gave. :)

Jorun sa...

Ååh, jeg ble sulten av det smørbrødfatet altså...
Har hengt meg på som følger jeg og...