2009-06-21

Tenk om...

Søndag igjen...Uka som æ sku bruke te å "hente mæ litt inn", ble ikke helt som æ ha tenkt. Ha vært testede førr alle andre utenom mæ sjøl...jaja..møta, møta,osv.....kjenn at æ på en måte e litt tom....å ny uke e snart på start igjen...sjøl om æ ikke har mange vakta...
En blåbærpai ble laget, å med vaniljesaus i tillegg, ga det en go smak i munn og mage.

Tenk om:

-æ kunne ha hatt ei sånn eng tilgjengelig , å gått i, å plukka uendelige buketta å tatt med heim.
-æ kunne vært sorgfri, og metta a bekymringa førr alt
-æ kunne satt meir pris på mæ sjøl, å satt mæ sjøl litt i fokus
-æ kunne vært gjeldfri, så dagan dreide sæ litt om anna enn tanka om økonomi, og renta og "skit..".
-æ kunne sette mæ ned, å kjenne på alt det æ har, og verkelig glede mæ over det
- æ kunne føle at det æ gjorde førr andre, ga mæ glede som æ verkelig kjente VA glede
-æ kunne slutte å bekymre mæ førr helsa
-æ kunne klare å være standhaftig å fått trena a mæ de kg som ha sneke sæ på , å verkelig plaga mæ
æ-kunne slutte å "mase", å bekymre mæ førr små og store

(han ba så pent om æ ikke kunne sette inn bildet, iog med at storebror va avbilda i innlegget under)

Tenk om æ kunne bare sitte å holde fast på denne kar`n som snart bli stor
-æ kunne se på han i timesvis, å lære han livets skole, å forklare livets realiteter-
-æ kunne lære mæ å slappe a...å verkelige nyte dagan og livet.
Tenk om...
Livet ska ikke være enkelt.
Vi e førrskjellig, har vårres daga som e god, vanskelig, utfordranes, spennende, tårevåt og latterfullt.
Tenk etter kordan man egentlig har det....
Tenk om æ kunne ha hatt det helt perfekt....men vill æ det da?
Monica.....som e melankols, tankefull og midtimellom i kveld..


12 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Godt å være melankolsk innimellom. Jeg synes det er deilig å bare sitte å fundere på alt og ingenting enkelte ganger. Jeg tror at vi blir mer reflektert over at livet gir oss litt utfordringer, men alt med måte.

Kos deg med funderingene dine. Ønsker deg en harmonisk uke. Klem fra Jannicke

Laila -Karin sa...

Vet du , vist alt var så perfekt så tror jeg vi hadde kjedet oss i hel.
Vi er alle litt melankonsk i blandt
Ha en fin morgendag
Klem

Ruth sa...

De er kjekke karer, sønnene dine. Du har skikkelig fått det til der. ;)

Å ja, vi tenker nok sånn, noen og enhver. Og det er jo så riktig. En burde lære seg å SE det som er akkurat nå - ikke bekymre seg for alt det som kan skje. Jeg har det nok sånn selv også, så det er godt godt at du minner oss om det. En glemmer så fort oppi alt maset, men en bør huske på at det er NÅ livet en lever blir lagd.

Ha en riktig fin uke.

Skautrollet sa...

Det er mange kloke ord og betraktninger her. De fleste av oss opplever nok hverdagen som travel med lite tid til ettertanke. Men det er der håndarbeid, skogsturer mm er så bra. Da tenker jeg så godt..... Ha en god uke tross alt.......

Tino sa...

Bekymringer hører vel med, godt å kunne sette seg ned og være litt melankolsk iblant. Men får tingene litt i perspektiv? I det store og hele blir jo bekymringene små, men ikke mindre viktige for oss for det.
Kjekke gutter du har Monica, ønsker deg og dine en flott uke :)

Bitt@mi sa...

Ja, du Monica... veit akkurat korsen da kjennes... har hatt noen sånne dage e også. Men for en velsigna egenskap vi menneska har - neste dag e følelsen erstatta av andre og litt beire følelsa.. som oftest i hvert fall:-) Håpa dagen i dag kjennes litt beire? Og du ska vite at da e de mest følsomme av oss menneska som bekymra se sånn som du gjør. Dem som har litt mindre følelsa slipp unna dette, men har i stedet et litt mindre givende liv...
Stor klem!

Bitt@mi sa...

Glemt å nevn at e synes guttan dine e nån flotte kara:-) Og hils minstekaren og si at han e en kjekk ung gutt - som sikkert bi veldig omsverma når han bi litt eldre... eller kanskje han e da allerede? :-)

Tovepia sa...

E det itj slik livet e da? Hadd vi itj hadd de der bekymringan har vi vel hatt no'n ainner som hadd vært bare "pjatt";) Og når en tenke etter, så har vi vel det egentlig perfekt..vi har no'n og bekymre oss over;) Men husk å sett pris på dæ sjøl, for det e du virkelig verdt!!! Klem fra mæ;)

IngersATELIER sa...

Å huff, alle de der tankene som sniker seg inn i hjernebarken....Livet er både sånn og slik det, opp og ned! Heldigvis mest opp:) Nyt sommeren og alle vakre blomster.
Ha ei fin uke iallefall!

Randi sa...

Skulle tru du hadde lest mine tanka og bekymringa! Det e utrulig ka som kverne rundt i toppetasjen min. E ekspert i å gjøre bekymringan mine større enn ka dem e i virkeligheta.
I alle fall skal du ha all skryt førr at du klare å sette ord på det vi aller fleste går å gruble på, men ikke får ned på papiret så lyrisk som du klare.
Ha en fin dag:)

Nikoline sa...

Akk ja... det er så mangslags tankar som melder seg når ein sit slik og let tankane få fri flyt... og då er det lett å komma i det melankolske hjørna. Me har vel kvar vårt å stri med alle vil eg tru.. eg trøstar meg med det i alle fall når eg synes det meste går i feil retning... Eg trur ikkje nokon har det perfekt...
Men den blåbærpaien skulle eg GJERNE hatt her no! Det er nemleg det beste eg veit!! Og hels minste poden at eg er heeeeilt einig i at han fortjener eit bilde på bloggen til mamma:0) Skjønn gut!
Ang. bølgeteppe,fann eg oppskrift hjå "slagt en hellig ko" og ho kallar det "knudetæppe".Det står på dansk,men var lett å forstå og veldig enkelt å hekla!
Ha ein fin kveld vidare:0)

Lise sa...

Ja tenk om... man kan vel ønske seg at livet va annerledes av og tel noen og enhver, men egentlig ville jeg ikke hatt det så mye enklere når det kommer til stykket. Det er de tunge stundene som gjør at man setter pris på de gode. Jeg tror ikke jeg ville ha vært noe lykkeligere med stort, flott hus og hytte, ny bil og en mill på sparekontoen. Litt mindre bekymret, kanskje, men lykkeligere? Niks. Trur ikke det. Men du verden hvor deilig det er å drømme seg bort av og til! :o)