2009-08-23

Fremgang og forskjell på menn og kvinner....

Helga på hell å unge frk sjøl har jobba...
Regnet har virkelig pøsa på i helga, men det var meldt flott vær i morra.
Strekkinga går fremover, men æ lure på om æ ha tatt mæ vatn over hauet...
Ei heil kofte...sukk og atter sukk..
Men æ ska da svarten ikke gje opp...nu ha æ laga to av bordan, å ska start på stjerne mønstra...å æ ha IKKE stramma tråden på rutan,....å det bi såå bra når æ får dampa den..
På mønstra som æ bruke, ska stjerne mønstra vær nede, å kun annahver omgang med hvitt og grønt som æ ha valgt....
Jaja..vi får sjå...håpa æ mestra dette, men ser at æ må ha et sjal eller ett par lesta i tellegg, ellers så går æ lei..
Satt i stad å så på Olava sin blogg, og den dama imponere mæ...flotte bilda a det ho laga..å det ho laga e bærre sååå flott..ho e eier av ett utall a førrskjellige hekla teppa som æ misunne ho...
Har såå løst på ett tell...laga jo ett ferdig i duse farga, men har jo løst på ett anna...
æ starta med friskt mot...å borte va motet..sukk..
jaja...en lang høst og vinter, så det kommer tid kommer råd...
Veit dåkker...det sku æ egentlig ha vist dåkker...tar det i morra..
Va på Drops å fikk ut nån oppskrifte på nån vannvettige flotte lesta..
I duse fine farga....
Å etter å ha fulgt mønstra...ja æ begrip ikke; de ble jo ENORM....enda det va gjort som det stod...må sjekk det ut om det e nåkka som e steine hakke gale..
Mens æ e på jobb, så bi det te at radioen høres meir på i bil eller hjemme.
Idag fikk æ mæ en god latter...
Har sånn sangen for Marianne Meløy( heter hun det?) som er kåsør i nrk P1, men i dag var det nostalgia..
Det var ett opptak om forskjellen på menn og kvinner.

Om menn har mage, har lagt på seg så har de en sjarmerende pondus, og kan være ganske så sexy
mens vi kvinnfolk som ha hatt pondus hver gang vi har født barn, er ikke videre sexy, å etter på er vi bare feit.
Om menn har en sjarmerende måne, er vi kvinnfolk pistrete på håret..(når vi begynner å bli tynn på toppen)
Om menn flyr på byen i satt alder å finner seg en yngre kvinneutgave, så er de sjarmerende, mens om vi sku vær så heldig å gjør det samme, er vi kommet i den såkalte panikkalderen.
Sku prøv å lag en link te det programmet, men fikk det ikke te...skikkelig godt fortalt.
uansett...menn eller kvinnfolk,...ta oss som vi e....æ førr min del e førti, feit og frodig..
Ærbødigst Monica...som resta på hauet a mæ sjøll, før nu ska det trimmes....hørt den før?..jess


11 kommentarer:

Gry sa...

Flittige Monica! og du kan trygt byt ut feit med flott, så blir det førti, flott og frodig!!

Jeg har hatt tre deilig ferieuker,men i morgen er det tilbake til virkeligheten.
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

Lise sa...

Enig med GryNoKa over her, du er nok heller førti, flott og frodig! (Og frodig i betydningen fargerik, ikke kraftig).

Tovepia sa...

Har hørt det;) Marianne Meløy er virkelig artig når hun har kåserier:D Fanakofta går greit, dette klarer du med glans!!! Nyt kvelden og ta en pinne i ny og ne;)

Y`s design sa...

Æ e ikkje i tvil på at kofta blir ferdig..det går no unna allerede. Ønske dæ ei fin og kreativ uke.

Tino sa...

Førti flott og frodig, den likte jeg. Ikke som broren min sier (på spøk da) førti,feit og ferdig ;)
Merkes at de ekstra kiloene som sniker seg på, ikke har planer om å forlate meg på den lette måten. Men, men hver alder sin sjarm?

Kofta di blir flott, ha en strålende aften unge dame ;)

Blammy sa...

Hei på deg.. Takk for hilsen og her er jeg på besøk hos deg. Klart du klarer dette.. Skal følge med og kan muligens hjelpe deg underveis med støtte.. Har strikka en slik for mange mange år siden.. Nå skal jeg sette meg ned med strikking før jeg tar kveld. Ha en fin fin uke...

Elisabeth sa...

Tror det blir en virkelig flott kofte, dette ser da fint ut nemlig!

Janne i Fagerlia sa...

Tror nok du kommer i mål med stikkinga. Når man strikker dette mønsteret er det lett å se at det monner, og det hjelper utrolig på motivasjonen. Jeg har også strikket kofte i dette mønsteret, og jeg ble raskere ferdig enn jeg hadde håpet på.
Lykke til!

Gry sa...

Hei igjen.
Den iskaka kan stå i fryseren minst en mnnd., bare pakk den godt inn. Den er kjempegod.
Klem Gry : )

Ruth sa...

Kofta blir nok ferdig og fin blir den også.

Dropsmønster ja. Jeg strikket en jakke helt riktig etter mønster og den ble stor nok til et troll. Nå strikker jeg alltid flere størrelser mindre enn det jeg vanligvis bruker. Jeg tror Dropsdesignere har en litt fjern oppfatning når det gjelder størrelse på det norske folk. Men kansje du kan tove sokkene?

Ha en fin uke.

Anita fra hjerterommet sa...

Takk for veldig hyggelig kommentar inne hos meg.

Lykke til med ditt håndarbeid, det blir veldig fint! :)