2009-09-04

Når man skal holde hodet varmt...

Æ e så heldig å ha ei mamma som e dyktig go med krok og pinna...
Denne syns æ e litt småfin...sant?
Iallefall, den varme godt på hauet...

Hals strikket i.....tja..ka i alle dager va nu det da...
jaja...ikke nøye..den e iallefall behagelig og ikke kløanes å ha på..


Mange fine steda i kommunen og da må man bærre ta å førrevige dem.
Det e så kjekt å ha en jobb korr man e i bilen te tider..å da e kameraet med,,idag va det sååå speilblankt på fjordn...
Her e tatt før brua over te Skjerstad

Den eneste solsikken som kom ut...ble litt tung, å æ så den va knekt i dag...
Satte den inn i en bolle med vann så får vi se korr lenge den lever innomhus..
Tidlig aften på unge frk sjøl....jobb hele dagen i morra...
Go fredag, og hjertelig takk for alle koselig og hyggelige kommentarer..


Monica....som streva med lappa og fanakofta....og ha tellogmed fyra i ovn...høsten e i annmarsj




21 kommentarer:

Hobbysjel sa...

Skikkelig koselig blogg du har. Mange fine bilder. Den skal jeg fortsette å følge :-)

Unknown sa...

Så fine strikkating! Og nydelige bilder. :) Ha en god helg du også! Koselig at du var innom på besøk hos meg!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flotte strikkating!!
Dere er så flinke med strikketøy:)
Nydelig bilde av det blikkstille havet.
Ha ei fin helg!

Tovepia sa...

Fyre i ovnen her også; ut pissregne det. Så kjempefine ting din mor har laget!! Dette kan hun, ser jeg;)
Søtt med solsikke nå; håper den lyser for deg leeenge!
Uansett jobb eller ikke, ha ei koselig og fin helg!

Grethe sa...

Hei!
Så fantastisk layout du har på bloggen din, det var herlig å logge seg inn, det var så godt i øyet. Nydelig solsikker og flott strikkearbeid.
Ønsker deg en fin helg :0)

Ruth sa...

Finns det noe vakrere enn speilblankt hav?

Det er høst her også. Det er nok ikke å komme forbi det. Det er bra så lenge man kan fyre i ovnen. :)

Ha en flott helg du også. va

Tino sa...

Så flotte ting moren din har strikket. Igjen må jeg skryte av den fantastiske naturen dere har rundt dere, ser ut som et motiv fra et prospektkort!
God helg!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Nydelig lue!
Om ikke så lenge får du nok go bruk for den ja;)
I dag har jeg fri, og det pøser ned i Tromsø i dag. Tror nok dagen skal tilbringes inne med kaffe gitt. Så må jeg vel finne på noe å hekle eller strikke tror jeg.

Ha ei superfin helg!
Klem fra Chatrine:)

Unknown sa...

Nydelig bilder, som balsam for sjela :-)

Jorids BestemorBlogg. sa...

Koselig blogg du har ,jeg håper det er greit at jeg har lagt meg til som føger!!
Ha ei flott helg Monica!!!

Hannes hage sa...

Riktig god helg, Monica. Det var et nydelig bilde du har tatt av solsikken din.

Berit T sa...

Ja det nærmer seg tiden for luer og gode varme strikkeplagg, men vi håper da på fine høstdager med sol og knallblå himmel.

Og for et nydelig bilde av blikkstille vann, flott motiv å male.

Ha en fin helg da, og klem fra meg.

h.espe sa...

Hei Monica!
Ja, jeg vet at mammaen din er flink - den flotte heklaløperen ligger fremme og er til fryd hver en dag... :o)

Ja, nå er høsten i anmarsj! Krysser fingrene for mye godvær, for da kan faktisk høsten være en veldig så herlig tid. I dag skinner sola her i Oslo, høstfargene er begynt å komme i trærne og da er det bare nydelig...

Ha en flott søndag!

Klemmer fra Hildegunn

Bitt@mi sa...

Litt seint ute, men innom og ønska d ei god jobbhelg! Jobba også i helga, og da bi lite tid t blogging og strikking da.
:-)
Klæm!

Gry sa...

Så nydelige bilder, ja nå er det høst og i dag kan vi vel ikke klag på været... Så flink du er til å lage blogginnlegg, stadig noe nytt å lese hos deg. Jeg greier maks ett i uka... og får ikke kommentert alt jeg vil heller..
Jeg har en utmerkelse til deg på min side, vist du vil?
Ha en flott søndag!
Klem Gry : )

Marten sa...

Så koselig blogg du har!

Jeg også koser meg med håndarbeid, og syns det er "inderlig godt å være til"!

Jorun sa...

For et nydelig bilde av havet! Ja høsten er nok i anmarsj...,her har også temperaturen gått ned...

elle-melle sa...

Speilblank og flott på fjorden, det må nytes så lenge man kan. Det er ikke så lenge til nå så må vi bare sukke etter slike dager.
Solsikken står sikkert ei stund om den ikke får det for varmt.

Ps: Jeg er ikke så god på oppskrifter jeg heller, liker best å ta ting ut av mitt eget hodet - sånn etter hvert. Det meste jeg lager blir til på den måten. Jeg prøvde meg på en hekleoppskrift her om dagen, men det måtte jeg bare gi opp - jeg forstod sant og si ikke bæret:)

Anonym sa...

Snill og flink mamma du har:)
Kjempefin lue!Ordentlig feminin!
Ønsker deg ei fin uke!
Nyt høsten,den kan også være fin!
Klem

Missfryd sa...

Så heldig du er da som har en mor som strikker til deg. Veldig koselig:-)
Ha en super uke.
Klem Ingrid

irina sa...

Heisann.

Ville innom deg for å ønske deg en flott uke

Og du og du så heldig du er som har folk som kan strikke .

Klem