2009-09-29

Småkaldt...

Grøss.....her i nord e det tydelig at vinterhvit har tekt å hold sæ litt her..
Snøen kryp lengre og lengre ned i fjellan,å det e nån få grader ute...
Da e det godt med nylestan på fotan, fyr i ovn, å med nåkka husarbeid utført på morran....
Venta på at treningsmakkernen min ska kom innom...
Det ha gått tregt med fanakofta, men nu e den tatt frem igjen...
Kan jo ikke la ungen bli så stor at den ikke passe....(himla spent om den kommer te å passe i det hele tatt)

I avisa vårres her, har vi en eminent fotograf som lar oss bli imponert over bildan han tar.
Dette som har lagt i september mappa, kunne æ ikke la vær å låne...
(lånt av AN fotograf Bjørn Erik Olsen)
Nu skal æ få ei skive innabords, å løp ned te mamma etter treninga å smake ut Grete Roede brødet ho hadde baka i går....ho sa det va veldig godt, så da kainn det hende det bli bakst før jobben i dag..... På middagsmenyen i dag står det stekt kjøttdeig, med spagetti og tomatsaus
Tuuuuduuuu
Monica



19 kommentarer:

Ewa sa...

Här nere på Norrlandskusten är det också småkallt. Har säkert varit på minus i natt, men vi bor på 3:e våningen så det krävs lite kallare innan det visar rätt...
Nu skiner solen, och det är underbart vackert ute med alla höstfärger i träden.

Ha en fin dag!

Kram
/Ewa

Liv-Toril sa...

Takk for hyggelig hilsen. Tenk å få ha slike rosa herligheter på føttene.

torleif ann karin sa...

Hei på deg!
Første frostnatt her også, men sola skinner nå da, så skal ikke klage.
Men vet da hvilken tid vi går i møte, så nå er det frem med ulla. Min datter fikk nydelig Fana-kofte av min søster (tante) til bursdagen sin i mai. Så den gleder vi oss til å bruke nå som kulda setter inn.
Godt vi har gode hus i Norge.''
Nå er det levende lys over det hele, hver kveld her hos meg.
God trening da!

Klem Ann<3

Anonym sa...

Hallo dær nord.Så nydelig rosafage på labbene.Virkelig fine labber.Nydelig bilde dær skulle man ha vært.Men nå skinner sola på Nordmøre igjen deilig.Go trening...Klem fra Bodil

Hilde sa...

Brr, det er ikke bedre vær i Trøndelag, om det kan være til noen trøst. Nydelig sokker (eller lester som jeg sier), likte faktisk godt at det var rosa på dem. Fanakofta blir nok passe! :o)

Dorthe sa...

Hvor har du oppskriften på de sokkerne????????? De er nydelige:) Ikke bare hos deg er er kaldt. Jeg så den føste bil med snø på taket idag. Fotografierne er kjempefine:)

Janne i Fagerlia sa...

Snø på "toppan" her også nå. Så tykke ullsokker er et "must". Du har et par av det feminine slaget, ser jeg. Slike kunne jeg også tenkt meg - er ganske svak for rosa.

Tovepia sa...

Her hagler det og regner om hverandre og det er gufsekaldt..da er det vel bare å rydde bort alle sommerklær og finn fram storsko'n og stillongsen;)
Klem fra meg;)

Lovise sa...

Å du. Nylæstan var nyyyyydelig:)
Skulle gjerne ha hatt sånne jeg også. Er avhengig av lester, jeg fryser alltid på beina. Natt og dag:)

Kort og Søm sa...

De sokkene var kjempe fine!! :o)

Y`s design sa...

Kjæmpefine labba,det var et nydelig mønster også. Ønske dæ ein fortsatt fin kveld.

Lise sa...

Du det bildet av sjekta va bare nydelig! Skjønne du e begeistra førr fotografen. Herlige lesta!

Jorun sa...

Sokkene dine ble fine!!!!!
Og bildet du har lånt fra avisen, nyyyydelig.
Vi våknet til rim på bakken i dag, og det ser ut til å bli en nydelig høstdag i dag. Rives litt mellom å bruke dagen inne til hobby eller å gå ut for å nyte været. Blir litt av begge i dag, kanskje!
Ha en flott dag!

Bitt@mi sa...

Hei unge frk:-) Nydelig bilde av han BJørn Erik - bruka å titt på hans bilda i avisa Nordland:-)
Kaldt? Ja, vi har da også kaldt på nattan no, vi har hatt to netter kor da har vært frost, og rim på gresset når e har dratt heim fra nattevakt... Men på dagen skinn sola, så e ska vel ikkje klag:-)
Ang. bildet av hestan - trudd ikkje mine egne øya da e lest at du hadde mala da... Om da e fint nok? At du kan spør så dumt...? Kan du ta nån lodd på me, så kanskje e vinn da bildet? Før da va kjempefint, ska e sei d:-)
God tur t Italia, vess e ikkje ser innom før du drar:-)
Klem fra me! Og lykke til med konkurransen:-)

Unknown sa...

Hei!
ble skikkelig imponert over det bildet jeg også..., det var veldig vakkert!

Kaldt her på indre østlandet også. To netter på rad har det vært frost, og det blir frost til natta også. Men det er strålende solskinn om dagen, men kaldt!

Sokkene er kjempeflotte... :O)
Ha en strålende kveld!

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg!! Både bildet og sokkane!!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Heisann!
Så masse flott du har vist siden sist jeg var innom,du er en mester med håndarbeid:)
Her går det mest i maling, og jeg skal være glad når det er ferdig...
har jo masse ideer som må testes ut:)
Ikke så masse utesyssler for tiden,dte har regna i bøtter og spann..sukk..
Ønsker deg alt godt og en fin kveld!!
Ps:nydelig det båtbildet:)

Gry sa...

Nylestan dine er bare kjempefine.
Og det passer vel bra med noe varmt på føttern i dette sure kalde høstværet...
Han Bjørn Erik Olsen tar så mange fine bilda.. må bestandig se etter de i avisa.
Ha det fint!
Klem Gry : )

Inga sa...

Veldig flotte sokker!!

Jeg strikka en fanakofte engang. Da jeg vaska den, farga det mellomblå garnet av på det hvite...

Det er heldigvis fint vær her nå. Pudder på fjelltoppene og sterke høstfarger. Har hjemmedag, så får prøve å komme meg ut for å ta bilder.

Ha en fin dag!