2009-12-20

Julestemning...en liten smule iallefall

Julen nærmer seg drastisk....og her har det kommet såvidt anntydning til stemning,
Det fikk æ idag.
Tradisjonen tro ble det sunget inn jula i kirka, med kor og korps.
Det at det hadde kommet nysnø, og det var minus 6 grader, fikk jo stemninga til å nærme seg unge frk sjøl.
Her er heldigvis gaver i boks, julebrev er skrevet og sendt, å hele 3 småkaker i boks,.,lefse, rundstykker og brød e også vel plassert i fryser, og i morra blir det vasking på øverste hylle, å skal få satt frem litt julestæsj.
Så er det stort sett jobb resten av uka...men juleaften har æ fri.
Iog med datakræsj....har æ ingen mulighet te å legge ut bilder av produserte ting, men tar det så snart vi har en maskin som funker på det området.
Lite juleblogging fra min kant, men det e så innmari lite å gjøre med den saken.
Klokka ha bekka over midnatt, men æ har et par småting æ må få gjort før senga kaller.
Ha en fin fin og velsigna 4 søndag i advent.
Monica

9 kommentarer:

Ruth sa...

Her har jeg ikke fått begynt med jul enda, alt er fremdeles bare kaos og nå må jeg få malt taket på gjesterommet. Men jeg kommer nok i mål jeg også. Du får ha en deilig søndag du også.

Randi sa...

Ønsker deg ei riktig trivelig jul!!

Anonym sa...

Hei.Ha ei riktig koselig jul.Klem fra Bodil..

Elins Strikkeri sa...

Hei! Så koselig at det var liv her hos deg, savner det å titte inn til deg å sjå kva du lager og skriv!! Vil få ynskja deg og dine ei riktig God Jul:)))

STEINKJERRINGA sa...

Så godt å se at klokka bikker over midnatt, for da er alt ved det normale. Her har det for det meste foregått tentamensretting og annen retting i hele desember, med litt baking innimellom. Men nå går kenvudden så det suser og det blir både store og små kaker. I morgen skal jeg lage fattigman. Kun det!! Har heldigvis juleferie nå, så noen fordeler er det å være lærer. God jul til deg, Monica!

Røsslyng sa...

Høres ut som du er i rute til jul.
Her begynner pannikken å bre om seg, ikke har jeg bakt, huset flyter og noen få gaver gjenstår...

Ønsker deg en riktig trivelig julefeiring og håper du snart får en pc som fungerer

Britaiskogen sa...

Vil ønske deg ei riktig god jul!

h.espe sa...

Hei venn!
Høres ut som du er i rute med juleforberedelsene. Her hos meg er jeg også i rute, men skulle virkelig ønske at adventstiden hadde vært litt lenger - er jo slik en koselig tid!!

Til tirsdag drar jeg hjem til Nordfjord for å feire jul sammen med mamma og pappa. Det er alltid så godt å komme hjem, så det gleder jeg meg til!

Om jeg ikke rekker innom deg igjen før julen ringes inn, ønsker jeg deg fine dager frem mot høytiden, og en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR, som byr på det beste!!

Klem fra Hildegunn

Sonja sa...

Ønsker deg og dine ei riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR.