2008-11-20

En strømløs dag..





Tror jeg kler på pusen min nisselua i dag, å legger meg ned som henne.....Her skal strømmen taes iforbindelse med utbedring ute....lurer på hva i alle dager jeg skal få gjort i dag, i ferieuka mi.Det er jo ikke akkurat lyst ute, så jeg har allerede tent stearinlys overalt, letet frem garn og pinner og en bok...tror bestemt jeg kan få strikket noen gaver i dag, samt få lest noen sider i boka jeg aldri tar meg tid til ellers om dagen. Nå ser man vel hvor avhengig man er av strøm. Særlig her nord på denne årstida,å jeg må si at jeg var ikke nådig, i tankene mine, om kraftlaget som kunne finne på å ta den i dag OG i morgen. Fra halv ti til 5....En hel dag, og alle ryddeplanene mine i et av rommene våre, falt i grus. Sukk. Snør gjør det også....Det laaaaaver ned. Uansett, så ska jeg og pusen min holde oss innendørs, med god fyr i ovnen, vatn til kaffe koker jeg nå, stearinlys tent, å jr på tur i skolen. Alle hjerter gleder seg tross alt, for sjøl om de tar strømmen idag, kan frk johansen faktisk slappe av i dag, med god samvittighet.....trenger jo ikke å henge i ,. å må gjøre alt på en gang.... Nei.....ta bare strømmen dere....her ska vi kooooos oss......innari godt å vær tell. Ha en strømførende torsdag....


Klem Monica

1 kommentar:

Aud Jorunn sa...

Det er jo litt koselig og da.. å være strømløs innimellom. I allefall når det er varslet og en rekker å koke kaffe