2008-12-29

Med føtn på bordet......og award


Se ka så møtte unge frk sjøl ho våkna i morres...Award....."E det muuuulig"?
Takk takk Tino...en blogg som er verdt et besøk...
Strikker utrolig mye fint.....Tenk å starte blogguka med award da...."knis"


Ellers så skjer det igrunnen ikke mye en mandag morgen....snømannen har snudd ryggen til, både pyntekula å eska med lys...men det e no han om det..


Å lille bustehår nissen, henger på glasset med kongler slik han har gjort hele jula...
Unge frk sjøl, fikk ikke sove i natt....det er irriterende....
da klokka var 0210, stod jeg opp, bladde gjennom kanalene, sjekka og leste blogger, og funderte på hvordan salmekvelden skal gå.
Jeg mener å ha nevt det før, og i neste uke, skal jeg og en god sanger/veninne være gjester i kirka på noe som heter salmekveld..
Vi synger salmer som har en spesiell betydning for oss som mennesker, å du verden som jeg sliter....
Vi vil ikke ha dette til å bli noe triste greier, men mange av salmene bærer jo triste budskap...sukk
Jeg har iallefall plukket ut "Milde Jesus"..salmen minner meg om mine to gutter, da de ble døpt, og den synges nesten ikke lengre...
Så sitter jeg å smaker på "Ein fin liten blome" fra Eidsvåg, samt "Som når et barn kommer hem"..
Vi skal møtes vi to, å se om vi klarer å flette en liten rød tråd gjennom denne kvelden..
Vi tenker å starte med å synge duett på nord norsk julesalme...
Uff, jo mer æ tenke på dette, jo meir nervøs bi unge frk sjøl...førrskjellig man sei ja te å vær med på.....(ska slutt me sånn)
Har nån a dåkker tips te fine salma, så kom igjen....her mottas alt med mer en takk...
Sambo e på jobb, ungen søv enda, en vaskemaskin går, ovn e varm, strekkinga e klar...unge frk sjøl har fri te sen ettermiddag, så.-.-
e det rart e sett me føtn på bordet, å har det egentlig ganske flott?
Ha en fantastisk mandag....
Innmari trivelig å kikk innom dåkker, å se ka dåkker styra med.
Enda en gang takk Tino....
Klem Monica




5 kommentarer:

Gry sa...

Gratulerer med utmerkelsen!
Så flik du er som skal være gjestesanger. Jeg har ei søster som synger i kor, jeg pleier å være og høre på ho.
Lykke til!
Klem Gry : )

randi K design sa...

Gratulerer!
Takk for besoek hos meg!Oensker deg et Godt Nyttaar!

Berit T sa...

Gratulerer med awarder!

Så sennende å være gjesteartist, hadde det vært nærmere skulle jeg vært og hørt på.

Så du fikk ikke sove du, ikke jeg heller... men jeg skal ikke synge da, jeg hadde drukket for mye kaffe!

Flotte sokker du har så fargeglade og fint mønster! Strikke er et avslappende arbeid, har en liten genser som jeg holder på med, må få den ferdig fort, for buksen som hører til er i bruk.

Ha en fin kveld videre.

elle-melle sa...

Ikke rart du legger beina på bordet med så fine sokker!
Lykke til med synginga, du burde ikke slutte med det, jeg er sikker på at alle som kommer for å høre setter stor pris på dere.
Det finns så mange fine salmer uten at jeg kan komme på noen sånn i farta.

Anita sa...

Ååååh, så fine lesta!!! Sånne skulle eg gjerne likt å ha. Må kanskje "fri" tell mamman min - for eg kan ikkje strikke;o)

Kos deg videre.

klem