2009-05-29

Å kunne æ..

Å kunne æ skrive på himmeln-så skreiv æ ditt navn.
Å vesst mitt liv va ei skute, sku du ha vært min havn.
Å kunne æ hente ned skyan
å re dæ ei seng
å dette fjellet va ei skute, så spelte æ chopin.
Men æ mått ha øvd på forhånd,
ville du førrstå.
Musikken begynn førr alvor snart,
æ snur mæ førr å se om du ska gå.

Å va æ mektig som stormen, som herske og rår.
Æ skulle ikkje røre huset ditt, kunn lyske lett ditt hår.
Og om du skulle bli redd mæ,
førrdi det blei kaldt.
Så skulle æ blåst den akkorden, som vil forklare alt.
Men æ mått ha øvd på forhånd,
ville du førrstå.
Musikken begynn førr alvor snart,
e snur mæ førr å se om du ska gå.

Å kunne æ skrive på himmeln

så skreiv æ ditt navn.
Å vesst mitt liv va ei skute, sku du ha vært mi havn.
Å kunne æ hente ned skyan, å re dæ ei seng
å dette fjellet va et flygel,
så spelte æ Chopin.
Men æ må øve litt på forhånd, håpa du førrstår.
Musikken begynn førr alvor nu.
Æ veit den vil forstumme om du går.
Tekst; Bremnes
Med ønske om ei hjertelig god og velsigna pinse...go tur ut i offshore ungen min....
Monica..som e i det lyriske hjørnet..




10 kommentarer:

Vibeke sa...

Hei kjære Monica

Liker når du er i det lyriske hjørnet jeg :o)

Aks av gull sangen er SÅ fin, koselig at du likte den også. Muligens du kan få kontakt med han via nettsiden som jeg linket til i innlegget....Bestilte cd'n for noen dager siden og den kom i postkassen i går, nydelig cd- anbefales :o)


Ønsker deg en deilig pinse!
Klemmer og kos
fra Vibeke.

Bitt@mi sa...

Nydelig....
God pinse t d og dine også:-)

Tovepia sa...

Nydelig sang det der sammen med utrolig flotte bilder! God pinse til deg;)

Laila -Karin sa...

Herlig å lese .
Vil og ønske deg en riktig god pinsehelg

Orlaug sa...

Fin tekst.....
fine bilder......
og ynskje om ei fin pinsehelg!!!!

Hannes hage sa...

Og en riktig god pinse til deg også!

Vibeke sa...

Tusen takk for knallgod klem :o)

Hvis du sender meg adressen din igjen så skal jeg kopiere teksten til sangen fra heftet som fulgte med cd'n og sende den til deg! Har leitet på nettet og har ikke funnet den der....

Gode klemmer i fleng tilbake til deg :o)

Tani sa...

For noen fantastiske bilder også den teksten ,så flott!!God pinse til deg også!!

Randi sa...

Nydelig sang, har cdèn. Godt at man i det minste har noen flotte bilda å se på, for her i Tromsø har det regna smådjevla som vi sir her nord. I tillegg har det blåst kraftig. Lure på kor lenge denne ria skal vare, for æ e klar for sol og varme:) Ha ei fin helg!

h.espe sa...

Hei venn!
Så flink du er til å poste innlegg - her er jo flere nye siden sist jeg var innom deg... Flotte bilder og lyrik!

Åhh, jeg sender litt sol nordover til deg Monica - det fortjener dere! Forstår deg godt, at du er lei!

Krysser fingrene for at pinseria er over før pinseaften kommer....
Gooooo pinsehelg til deg!

Goklem fra Hildegunn