2009-06-06

Jeg låner dere......

Jeg låner dere to en stund
et barn jeg har, sa Gud.
Hold av han mens han er på jord, og gråt når han får bud, om å reise til meg igjen.
Det kan gå tyve år, seks eller sju, men til det skjer, ka han få gode kår.
Han bringer smil, han bringer glede med, og blir hans opphold kort, så lever minnene som en sol og puster sorgen bort.
Han kan ikke få bli for godt, på jord kan ingen bli,
mens han har litt å lære der, før turen er forbi.
Jeg så rundt hele jorden, etter en lærer god.
og fremst blandt kvinner og blandt menn, der så jeg dere to.
VIl dere gi all kjærlighet, til denne lille venn, og ikke hate meg, når jeg skal ta han hjem igjen?
Jeg syns jeg hørte dem si; skje din vilje, Herre kjær!
Vi gleder oss til barnet ditt, om sorgen enn blir svær.
Vi gir ham ly og kjærlighet, den du Herre vil.
Og takker deg for lykke vår, så lenge vi er til.
Og kaller englene på han, før noen tenkte så.
skal vi stå rak i sorgens stund, å prøve å forstå.
(ukjent)
Ett vakkert og rørende vers.....av og til bør man sett sæ litt ned, å tenke litt, bli litt melankolsk, å i kveld va æ i det lynne....
Ta det tell dåkker....førr det e sterke ord.
Ha en velsigna helg videre.....
Monica

10 kommentarer:

Gunhild sa...

Dette var både vakkert og vondt å lese. Men tusen takk for at du delte det! stor varm klem.

~♥~ Monica S sa...

Veit du Monica...
det diktet har jeg liggende på maskinen min på englesk, og i norsk versjon som eg sjøl har oversatt...

I lend you for a little while a child of mine, God said.
Det er sååå vakkert og trist!
OG jeg tenker ofte på det når noen mister en av sine...

Håper du har det fint!

Stoooor klem
Monica

Anita sa...

Det er så fint, dette diktet. Får meg til å tenke på den lille jenta vår som vi mistet for mange år siden...........
Ha ei fortsatt fin helg.

klem

Berit T sa...

Ja dette var vakkert på en sår måte, et savn melder seg...
Vi er jo klar over at tiden her er kort, altfor kort, tiden går så ufattelig fort, vi må vise mye mer at vi er glade i hverandre og si det.
Takk for at du minnet oss på det.

Klem til deg i natten.

Vibeke sa...

God morgen Monica

Dette var sterkt!

For noen deilige bilder av fargerike retter under her, fikk lyst til å ta meg en tur : )
Bruker du fremdeles hjerteringen av og til?

Søndagsklemmer
Vibeke

Fru Keilegavlen sa...

Vakkert og vondt å lese! Dette skal eg lagre. Tankane mine går til alle vennene mine som har mista barn opp gjennom.
Ha ein velsigna søndag, Monica!

Unknown sa...

Hei!
Det var både et vakkert og sterkt dikt...

Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vakkert og vondt å lese,et veldig sterkt dikt..
Ønsker deg en fin søndag!

M sa...

Dette diktet har jeg hatt med meg i mitt hjerte i mange år, det ble gitt til min søster da hun mistet sin skjønne baby Christian.
Klem, M

Hannes hage sa...

Vakkert, og sterkt. Tusen takk for du deler det med oss.